Toyota zveřejnila průzkum s přelomovým výsledkem
V současné době jsou dieselové automobily na ústupu kvůli vysokým hodnotám emisí, a nahrazují je elektromobily, které mají naopak emise nulové.
(pozn. Odbory Bosch – toto tvrzení je s ohledem na uhlíkovou stopu lež !)
Naftové motory jsou na ústupu kvůli jejich emisím, které dosahují proti jiným možnostem budoucnosti velkých hodnot. Odborníci proto předpovídají, že budoucnost automobilového průmyslu ovládnou elektromotory s nulovými emisemi. Jeden z největších výrobců automobilů na světě, Toyota, přišla se zajímavým průzkumem, který nevylučuje, že jsou elektromobily pro planetu horší, než Diesel.
Honda rozjede elektrické automobily ve velkém stylu
Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess je jednou z osob, které velmi agresivně reagují na jakoukoliv představu, že by měly nějaké předpisy nutit lidem vodíkový pohon v osobních automobilech. Podle jeho názoru jsou lepší variantou elektromobily poháněné bateriemi. Společnosti General Motors a japonský výrobce automobilů Honda plánují, že do roku 2040 budou mít v nabídce pouze automobily s elektrickým pohonem. Otázku elektromobility řešili i akcionáři společnosti Toyota na výročním zasedání.
Je dieselový motor opravdu horší než elektrický?
Víceprezident společnosti Toyota Shigeki Terashi uvedl, že je příliš brzy na to, aby se automobilka soustředila pouze na jednu možnost budoucího pohonu. Dodal, že do roku 2050 se stane většina zemí klimaticky neutrálními, a bude na výběr více možností. S největší pravděpodobností si budou konkurovat elektromobily, hybridní vozidla a automobily na vodíkové palivové články.
Některá studia navíc prokázala, že materiály potřebné k výrobě elektrických vozidel a jejich baterií vytvářejí příliš velkou uhlíkovou stopu. Ve výsledku tak mohou mít větší podíl na celkových emisích vypouštěných do ovzduší, než naftové motory.
Poptávka po elektromobilech je v současné době malá
Společnost Toyota ukazuje ještě jeden problém s elektromobily, kterým je nedostatečná poptávka. Důvodem je současná nepraktičnost. Jejich nabíjení trvá příliš dlouho, nabíječky nejsou dostupné na všech místech atd. To se však postupem času může změnit a řada lidí příjme novou technologii. Bude tak záležet pouze na zákaznících, zda si koupí elektromobil a tím jej vlastně rozšíří po celém světě.
zdroj: autozive.cz