Týden 11/2025, pokračování

autor: | Bře 13, 2025 | Aktuality | 0 komentářů

Jednání s panem Wolfem – EM

S p. Andreasem Wolfem se osobně znám vice než dvacet let z doby mé působnosti ve výrobě Railu pod jeho vedením na pozici vedoucího závodu II. Od těch dob se traduje počátek pravidelných schůzek odborů versus BL. Světoběžník Wolf se vrátil do Jihlavy a na aktivní komunikaci s odbory zde opět navázal. Prodiskutovali jsme několik témat týkajících se problematiky výroby EM. Témata okolo možných nových zákazníků. Cenotvorbu našeho produktu a možný úspěch před asijskou konkurencí. Musím přiznat, že je před námi velké množství výzev a pokud neuspějeme…nemáme nic jiného. EM potřebujeme do budoucna vyrábět ve velkých sériích, jinak nejsme schopni zachovat zaměstnanost v našem závodě. Pracovníci na EM, od vedoucího po lidi na linkách budou ještě muset vyvinout obrovské úsilí k dosažení prodejnosti našich EM produktů našim zákazníkům. Prodiskutovali jsme též politická témata Evropy s dopadem na náš závod i nedávno proběhlé volby v Německu, které mohly mnoho změnit. Bohužel asi ne.

Cafeterie

Zaměstnavatel vyhověl požadavku odborů KOVO ohledně rozšíření možností pro zaměstnance, pro které je obtížné vyčerpat body nastřádané na benefitním účtu. Náš návrh čerpající z podnětu řady zaměstnanců o možnosti převodu bodů na peníze do penzijka zaveden bude. Zaměstnavatel toto rozšířil o možnost převodu na Multisport kartu. Podrobné informování zaměstnanců a realizaci jsme nechali na zaměstnavateli.

Dovolená z provozních důvodů.

Na sklonku roku zaměstnavatel vydal nařízení, které řeší možnosti individuálního čerpání dovolené zaměstnanců. Nařídil, že si MA musejí nechat v zásobě pět dnů na možnost nařízení ze strany zaměstnavatele. Opomněl, ale podotknout, že nařídit dovolenou z provozních důvodů může pouze se souhlasem odborů. Tímto si ale k jakékoli dohodě zavřel dveře. Naštvaní zaměstnanci a výrazná nevole odborů s cílem toto změnit padla na úrodnou půdu. Je vydáno nové nařízení s vypuštěným příslušným odstavcem. 

Rail- DMC kódy

Odbory Bosch obdržely od pracovníků Rail podnět na poněkud chaotické řešení ražení a následných kontrol DMC kódů na výrobcích. Prověřili jsme na místě u obsluh, seřizovače a sm.mistra. Následně jsme svolali jednání s hlavním mistrem a technology. Heslo „děláme věci od počátku správně“ zde rozhodně neplatí. Nastavili jsme lhůtu k dotažení projektu a půjdeme to znovu zkontrolovat.

Infotermín HSE

Odbory KOVO se jako každoročně zúčastnili informačního mítinku společně s několika desítkami manažerů jihlavského závodu. HSE zde představilo svoji celoroční práci. Celá prezentace je umístěna na stránkách HSE, nebo k nahlédnutí u nás v kanceláři.

Vyrovnávací období – ANG

Na některé THP zaměstnance je ke konci vyrovnávacího období vyvíjen nadřízenými nátlak, na srovnání hodin salda. Pokud má zaměstnanec záporné saldo, nemusí ho srovnávat. Pokud se nadřízený o vaše saldo zajímá 20 dnů před vyrovnávacím obdobím, tak to není jen problém zaměstnance! Nehledě na to, že máme písemně doložené, že administrativní zátěž firmy na dohledávání kdo, co, kolik a proč by byla větší a dražší, než prosté ignorování záporného salda. Stejně jako kladného salda, které firma také neřeší a hodiny zkrátka smaže. Navíc BOSCH, jako agilní společnost, se zaměřuje na výkon a výsledek. Takže nějakých 8 hodin v mínusu přece nikdo řešit nebude… nebo??? Pokud se Váš nadřízený schovává za HRL, tak máme opět písemně doloženo, že HRL toto téma absolutně nezajímá a je to pouze věcí přímého nadřízeného. Ti, kteří  nás nepotřebují, se o sebe postarají sami. A pro členy, jsme tady my.

Přečtěte si naše další články

Týden 11/2025

Týden 11/2025

Jednání s vedením společnosti Zaměstnavatel nám představil standardní agendu týkající se hospodářské situace společnosti a zakázek. U téměř všech...

číst více
error: Tento obsah je chráněný!