Jak to vypadá u sousedů v Německu..
Asi 500 zaměstnanců společností Bosch, Coperion, KBA MetalPrint a Mahle Behr se setkalo 11. února ve Feuerbachu (DE), aby protestovali za zachování jejich pracovních míst.
Mnoho společností v současné době vyvíjí tlak na své zaměstnance a rady zaměstnanců, což hrozí snížením počtu zaměstnanců nebo požadováním snížení mezd. Bosch Feuerbach chce zrušit až 250 pracovních míst ve strojírenství. A v IT sektoru se toho ve východní Evropě a Indii v budoucnu hodně stane. Konkrétně má být přemístěno 477 pracovních míst. Podniková rada se také obává, že výroba bude v příštích deseti letech pomalu krvácet. Proto požaduje záruku minimálního počtu zaměstnanců na příštích pět let doprovázený mnoha dalšími opatřeními. „Zavádění budoucích produktů, jako jsou palivové články, je pro místo obzvláště důležité. K zajištění pracovních míst potřebujeme udržitelné produkty,“ požaduje místopředseda podnikové rady Axel Petruzzelli.
Měření hluku na závodě II (Alfatex)
Tento týden proběhlo měření hladiny hluku akreditovanou externí firmou. Měření je součástí hodnocení rizik v souvislosti s náběhem nové výroby Railů. Termín proběhl za účasti předsedy Odborů Bosch, HSE a hlavního mistra daného střediska.
Komise BOZP
Na pravidelném setkání komise bezpečnosti práce, organizovanou oddělením HSE, byly prodiskutovány dva úrazy s pracovní neschopností. Oba dva úrazy budou odškodněny v plné výši. Jednalo o lehkou řeznou ránu na horní končetině a v druhém případě o uklouznutí na hlavní komunikační cestě v rámci firmy.
Nouzové otevření skříněk (boxů)
Na závodě I (Humpolecká) došlo za účasti Odborů Bosch, ostrahy závodu (FSS), vedení výroby o otevření boxů, které byly uzamčené a prokazatelně nepoužívané po dobu více jak půl roku. Nalezené věci byly zaevidovány a uloženy po dobu 6ti měsíců v kanceláři mistrů. Uvolněné skříňky budou využity zaměstnanci, kteří v této výrobě skutečně pracují.
Prémie za kvalitu
Na termínu organizovaném oddělením QMM k tématu prémie za kvalitu, byly s odbory projednány reklamace z úseku CP3 a CP4. Po interní rešerši byla reklamace z úseku CP3 vyhodnocena jako reklamace, která nebyla způsobena zaměstnanci a proto budou prémie za kvalitu tohoto úseku v plné výši. Na CP4 však došlo k opakované reklamaci zákazníka Cummins z Číny, kde na odeslaném čerpadle chyběla matice na hřídeli čerpadla. Jednalo se již o čtvrtý případ z JhP. Odbory postupně zapojili do řešení pracovníky kvality a za podpory pana Trnky se nám podařilo získat argumenty, aby tato reklamace neovlivnila prémie zaměstnanců. Jelikož nebylo jednoznačně prokazatelné, že chyba nebyla způsobena našimi pracovníky, jsme velice rádi, že se nám takový úspěch podařil. Naše díky patří paní Pindorové i všem zúčastněným, za objektivní posuzování takovýchto případů.